måndag, september 26, 2011

Första riktiga inlägget

Nu har jag varit i USA i exakt 2 veckor och i Brewster i 10 dagar! De första 5 dagarna var alla au pairer på en träningsskola på Long Island (NY), där träffade jag fina vänner som jag förhoppningsvis kommer besöka allteftersom. Brewster ligger i delstaten New York och vi har ca 1 timme till NYC.

 En del av campus

Familjen Rush består av Pappa David, Mamma Carina (som är svensk), Jacob 15år och Gabriel 13år. Tycker även att hundarna Molly och Dexter, hästarna Vicky och Rocket och de 6 stallkatterna ska räknas in. Och sedan i torsdags har Davids vän/ fd kollegas styvdotter Mai varit och hälsat på. Hon är 20 år och bor i Tokyo, Japan. Så hon åker hem på onsdag vilket jag tycker är tråkigt för vi har blivit riktigt bra kompisar. Vi har lovat att hälsa på varandra så jag är skitpeppad på att åka till Tokyo om ett par år! 
Mai

I veckan har jag börjat komma in i rutiner, lärt mig tider, lite området och hur saker och ting ska vara. Jag trivs riktigt bra och tycker jag har lagom att göra. Det finns alltid något att göra men jag har det inte stressigt, vilket jag tycker är perfekt!

Tog en bild när jag åkte runt i Brewster

Helgen började med att Mai och jag åkte till Danburys shoppingcenter där hittade jag min älsklingsaffär The Body Shop, jag köpte deras vanilj body butter DUO. Hittade även ett par solglasögen från Ralph Louren för bara $42 och ett par vanliga svarta solglasögon och en supersnygg kavaj på Forever 21. På kvällen åkte Gabriel, jag och Mai in till NYC för att se RENT Off-Broadway. Vilken upplevelse, sjukt proffsigt! 

The Body Shop

Sedan åkte Mai och jag in till NYC igen på lördagen. Där hade vi stämt med två svenska au pairer, Tina och Klara. Tina bor ca 10 minuter bilväg ifrån mig och Klara bor på Manhattan. Vi gick till Naturhistoriska museet, det är det museum som filmen En Natt På Museet är inspelad i. Det var sjukt stort och jätteroligt! Sedan gick vi på en shoppingrunda. Hittade ett par Michael Kors jeans för endast $45, det kallar jag fynd! 

American Museum of Natural History 

På söndagen var det au pairträff vid ett buddhistiskt tempel. Det var nog ca 10-15 au pairer som var där, det var roligt att träffa lite folk från området! I templet hade de en jättestor Buddha och det var till och med USAs största! Efter vi kollat alla templets vrår och ätit vegetarisk lunch åkte vi hem för att sedan åka in till NYC igen. Nu börjar man lära sig systemet i stan! 

Big Buddha och jag

Time Square

2 kommentarer:

  1. Jag kommenterade för några dagar sedan på detta inlägg men jag tror aldrig att det kom fram! Jag tycker iallafall att det är väääldigt kul att du har börjat blogga! Jag var inne på din blogg flera gånger varje dag när du hade åkt ;) Saknar dig <3

    SvaraRadera
  2. Vad bra att du tycker det, det tycker jag också! saknar dig också bästaste Lisa <3

    SvaraRadera