onsdag, september 28, 2011

Frozen yogurt, träning och Rock'n'roll

Just nu sitter jag och väntar på Jacob på School Of Rock som typ är en slags musikskola med inriktning rock. Där spelar han trummor, keyboard/piano och sedan i somras även bas. I hans grupp är det ca 15 stycken ungdomar. Jag var på deras konsert på min första lördag i Brewster och de är så sjukt duktiga!

School Of Rock

Igår var jag på Starbucks i Mount Kisco, jag och Jana (en au pair från Tyskland) hade gjort upp i söndags att samåka vi skulle dit. Vi klaffade jättebra och pratade som bara den i bilen. Varje tisdag kommer det au pairer från olika organisationer till den Starbucksen runt klockan 8, dricker kaffe och pratar. Det var hur trevligt som helst! Jag träffade många nya vänner bland annat en hel del svenskar och det känns roligt att börja få lite kontakter här. Vi kom dit lite tidigt så då visade Jana mig en "bar" där de serverade frozen yogurt, de hade hur många olika smaker som helst med massa olika toppings. Jättegott och väldigt glassliknande!

Jag och Jana framför yoghurtmaskinerna på Frozen Yogurt Cafe

Topping

Strössel

Idag har jag och Jana varit runt till olika gym/ träningscenter i området och vi lyckades hitta det perfekta gymmet! Det heter NYSC som står för New York Sports Club och är en skapligt stor kedja i USA. Det ligger i Danbury, Connecticut vilket är ca 15 minuter hemifrån. Vi lyckades komma vid precis rätt tillfälle då vi kommer få jättebra rabatt om vi signar innan 1 oktober. Så vi ska dit på fredag och bli medlemmar, äntligen! Det ska bli så skönt att komma in i träningsrutiner igen.

2 kommentarer:

  1. Jag har alltid velat pröva frozen yoghurt!! Kan du skicka hem lite till mig? ;)

    SvaraRadera
  2. Hihi kom hit istället så bjuder jag ;)

    SvaraRadera