tisdag, oktober 04, 2011

Det rullar på

Idag har jag och Jana tränat ett pass av boot camp, vilket är en typ av träning som man använder inom militären. Det var första gången jag gjorde den typ av träning och tycker att det var sjukt jobbigt och jätteroligt. Tränade dessutom pilates igår med Jana och Debbie. Det var jättebra, tränaren var jättebra och jag som är stel som en pinne behövde det verkligen! Efteråt åkte vi till Dunkin' Donuts och köpte kaffe och varsin munk. Lite komiskt att åka dit efter träningspasset men det var min första amerikanska munk och den var faktiskt riktigt god. Jag som inte ens brukar tycka om munkar men de kändes mycket fräschare än de svenska som det typ brukar droppa fett från. Tummen upp för Amerika!

New York Sports Club

I söndags åkte jag Jana och Debbie in till NYC. När vi kom till Grand Central mötte vi upp tre tyska au pairer och tog tunnelbanan till Upper East Side, där träffade vi ytterligare en au pair. Upper East Side är verkligen en ljuvlig sida av stan. Ett ställe som skulle vara helt okej att bo på. Vi gick i alla fall till Central Park för att chilla lite. Sedan strosade vi bara runt på stan!

Fina Upper East Side

Brudarna i Central Park

Hittade oss i ett skyltfönster

I lördags åkte jag och Jana till Danbury mall (shoppingcentret) och helt sjukt så träffade jag min Sandra. Jag visste att hon skulle praktisera i New York i tre veckor men det visade sig att hon bodde i Danbury, Connecticut vilket är sjukt nära Brewster (jag bor endast ca två miles från Connecticut). Snacka om att man får en chock när man ser sin kompis från Örebro helt random i Danbury. Vi bestämde att vi skulle träffas snart vilket känns jätteroligt!

2 kommentarer:

  1. Vi kan väll ta och flytta till Upper East Side i framtiden? :)

    SvaraRadera