måndag, oktober 24, 2011

Helg och Field Hockey

Nu är helgen över och jag har en lugnare arbetsvecka framför mig. Ser det ut som hittills i alla fall. Nu börjar det se riktigt höstigt ut och det börjar bli lite kyligare. Helgen var i alla fall toppen! Den började på fredagkvällen med att jag och Debbie åkte till Widow Brown's Cafe i Danbury, ditringda av Tabea och Birgit, två tyska au pairer. Det var en typisk amerikansk pub/restaurang som man sett på filmer med biljard, liveband och att alla kände alla. Det jag gillar med amerikanare är att de är mer öppna än vi svenskar. Man pratar med okända som om man vore vänner och är allmänt öppen om sitt liv.      

Jag och Debbie på Widow Brown's Cafe

På lördagen hade David firmafest med halloweentema. Det var mat, skattjakt och pumpakarvning som gällde. Jag hade bjudit över Ida och det var riktigt trevligt! Lagen ifrån skattjakten gjorde sin pumpa tillsammans och sedan var det röstning på snyggast pumpa. Idas och min kom tvåa!

Davids företag + respektive

Ida, pumpan och jag

Våran pumpa

Pris för andraplatsen


På kvällen åkte vi till Danbury för att se Jakobs band, Big Moose spela.

Big Moose

Efter det gick Ida och jag till en spansk restaurang. Och hade en av de konstigaste kvällarna någonsin! Det hela började lugnt, vi beställde våran mat och var i stort sett ensamma på restaurangen. Sedan kom maten in och den såg helt okej ut.. Men på min sallad och mitt ris var det någon slags olja som smakade FÖRSKRÄCKLIGT! Jag kunde verkligen inte äta det så jag sa till servitrisen att det inte hade stått något om någon olja på menyn och att jag skulle vilja ha något annat. Men då skulle jag tydligen få betala för hela kalaset, så jag sa nej tack till en till tallrik. Detta var bara början. Det började strömma in allt mer och mer människor under tiden som jag krånglade och Ida åt. Det var typ tjugo sydamerikaner som satt och glodde på oss blondiner och det började bli lite obekvämt. Självklart skrämde vi upp varandra allt mer och mer. Helt plötsligt utbrister Ida panikslaget KOLLA BAKOM DIG! Jag slänger mig bakåt och ser först en halt människa gående emot oss. Men efter någon sekund upptäcker jag att det inte är en människa utan två. För första gången i våra liv ser vi livslevande siamesiska tvillingar. Det var ett par ben med två överkroppar i den stunden blev det verkligen otäckt. Hela situationen gjorde oss stela av rädsla. Otrevlig betjäning, uttittade av alltför många sydamerikaner och siamesiska tvillingar. Inte nog med det så när vi skulle betala tog de inte cent. Klart knäppaste kvällen i USA! Och vi vet vart vi inte kommer gå nästa gång.

Ida på resturang - Innan maten

På söndagen var det skönt att ta en riktig sovmorgon och slappar-förmiddag. Vid tvåtiden åkte jag till Debbie och så for vi vidare till Mount Kisco. Vi åkte i hennes läckra Audi TT, körde nercabbat och hade skön musik på hög ljudnivå. Så himla underbart! Vi var ute efter halloweeendräkter så vi åkte till en affär som hette Partycity, de hade hur mycket som helst. Men vi bestämde oss inte för någon men nu har vi i alla fall koll på vad som fanns = allt! Så vi åkte runt till lite olika butiker och tog en kaffe på Starbucks. Hade en riktigt lugn och mysig dag!

Jag och Debbie kör nercabbat

Idag var jag och Jake på hans flickväns landhockeymatch (Field Hockey). Brewster High School hade bortamatch mot John Jay High School. Det var riktigt kul! Att verkligen få uppleva en riktig amerikansk sportanda. De är väldigt seriösa i vad de gör. Tyvärr så förlorade dock Brewster med 2-0 men de var inte ett dugg bittra, kändes väldigt proffsigt!

John Jay

Field Hockey

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar