onsdag, november 02, 2011

Galet

I lördags kom den omtalade snöstormen! Jana hämtade upp mig på förmiddagen för vi skulle göra lite ärenden. Mitt uppe i vårat rännande kom snön. Och det var inte måttligt. Det var fullständigt kaos! Vi åkte 4 mph på motorvägen i Janas Toyota Prius som är fruktansvärt låg, tvåhjulsdriven med sommardäck i värsta modden någonsin! Inte den bästa kombon direkt. Det var helt galet, bilar låg som plockepinn längs vägen.

Snö

Snöstorm

4 mph på motorvägen

Klockan 3 på eftermiddagen försvann strömmen hemma hos oss. Så Jana och jag bestämde att jag skulle sova hos henne istället. Vid 6 försvann hennes ström men vi hade förberett oss som det var på liv och död! (Vilket det i och för sig var!) Vi satte upp värmen, tände ljus, lagade mat, gick på toaletten (här använder man sig inte av vattentorn så när det är strömavbrott fungerar inte vattnet), tände ljus och handlade godis och läsk. Vi satte till och med igång diskmaskinen men hade lite otur så den hann inte bli färdig innan strömmen gick, oops. Jana och jag ägnade i alla fall kvällen till att äta godsaker och spela schack. Jag har inte spelat schack sedan jag var liten och det var sjukt roligt. Vi spelade säkert i 4 timmar, helt underbart! 

Myskväll hos Jana

På söndagen drog vi till Starbucks i Danbury för vi behövde kaffe, ström och Internet. Vi beställde äntligen våra flygbiljetter till Florida! Så nästa vecka på lördagen drar vi till Disney World i Orlando och stannar till onsdagen. Ska bli så fruktansvärt skönt att åka till värmen, jag är redan trött på "vintern".

Starbucks - Räddaren i nöden

På kvällen hade jag, Jakob, hans kompis Andrew och Gabriel pokerkväll (Texas Hold'em). Det var första gången jag spelade det och jag tyckte det var riktigt kul! Vi spelade till sent för grabbarna hade inställd skola på grund av strömavbrottet.  

Pokerkväll

På måndagkvällen åkte jag till Jana för vi skulle till New York City på Halloweenparaden. De hade pyntat jättehäftigt! Deras hus såg verkligen ut som värsta spökhuset.

Janas hus med blixt

Såhär såg det ut i mörkret! (Janas hus utan blixt)

Fräna dekorationer

När vi kom in till Manhattan så var typ 50% utklädda. Vi gick på 6th Avenue för där skulle paraden gå från Spring Street till 16th Street. Vi tänkte möta hela kalaset. Men när vi promenerar spända inför kvällens förhoppningar ringer Debbie, som hade åkt in tidigare med några andra vänner och säger att det är slut. Vi hade missat paraden! Bittert. Så vi vände och mötte upp Debbie på Grand Central och åkte hem. När de andra hade somnat på tåget slog det mig. Jag har precis varit i New York City, varför vara bitter över en parad som kommer finnas varje år?  

New York City

1 kommentar:

  1. Riktigt galet med snön! Men vad kul med Florida! Jag vill också till Disney World ;)

    SvaraRadera