onsdag, november 09, 2011

Från Snöstorm Till Bikini

Jisses är det redan en vecka sedan jag bloggade? Ja minsann, tiden går fort när man har roligt! Sedan sist har jag varit utan familjen Rush i Brewster från torsdag till tisdag för de var i Orlando, Florida på Disney World. Jag tänkte det skulle vara skönt att ha huset för mig själv en stund men jag är långt ifrån en ensamvarg. Jag skypade, ringde, smsade, var hos kompisar och hade kompisar över. Alltså gjorde allt för att inte vara ensam. Om jag inte hade haft djuren hade jag nog blivit tokig (nej, nu överdrev jag). Har aldrig direkt uppskattat att var själv, tycker det är fruktansvärt tråkigt! Så jag har fördrivit min "ensamhet" med att träna, städa, djurgöra, införskaffat en ny väska samt nya vinterskor (högklackade!), haft Jana, Debbie, Ida och Tabea över i många men olika omgångar, haft sleep over, varit på svensk finmiddag och använt alldeles för mycket teknologi såsom dator, tv och telefon. Jag fullkomligt älskar apple TV! Man betalar in en summa varje månad så får man kolla på filmer hur mycket man vill ur filmbiblioteket. 

Jag har faktiskt solat lite också. Haha man kan ju inte annat än skratta åt vädret, det har vissa stunder varit 20 grader i skuggan/ 30 grader i solen. Från snöstorm till bikini på en vecka. Och som sagt blev jag bjuden på svensk middag med obligatorisk finklädsel hos Ida. Det var hur gott som helst! Svenska maten är garanterat högt upp på listan över saker man saknar. Hon hade hur mysig familj som helst. Jag hade en riktigt trevlig kväll!   

Sent igår kväll kom min kära familj hem men då låg jag och sov. Så det blev kramkalas på morgonen istället! 

Finklädd med både nya väskan och vinterskorna 


Vägen till Ida


Hemmagjorda köttbullar, lingonsylt, potatis (som jag har mosat) och gräddsås


Söt avslutande bild på Jana och Trix

1 kommentar:

  1. Vad fin du är Sara! Jag är inte van att se dig i sånna skor ;)

    SvaraRadera