fredag, november 25, 2011

Tummen Upp För Thanksgiving

Nu har jag upplevt min livs första Thanksgiving! Vi firade den tillsammans med Davids brors familj i Canton, Conneticut. När vi var påväg dit stannade vi på Stew Leonard's för att köpa med lite mat. Det var en supermysig affär som hade så kallade animatronikfigurer (robotar som liknar människor,djur eller fantasifigurer) som sjöng och dansade. Tycker det skulle finnas i fler affärer för jag blev helt till mig, de var verkligen riktiga glädjespridare!



En rolig animatronik


Även bananer kan sjunga


Mejeriband


Och kalkoner såklart


Jag tycker riktigt mycket om Thanksgiving, tycker man kan jämföra det med svenska påskfirande. Mat i mängder och familjen samlas och är lyckliga över högtiden och traditionen! Vi hade det helmysigt och jag kände mig verkligen som en familjemedlem, vilket var en underbar känsla. Tyvärr så glömde jag helt bort att ta kort på maten men det var kalkon och allt man kan tänka sig. Efterrätterna fick jag däremot med på bild, mums!

Familjen Rush och jag


Söta kalkonbakelser


Äppelpaj som Suzi hade bakat


Pumpapaj med grädde och äppelpaj med glass

På hemvägen åkte vi förbi och kollade på slottet i Brewster för det är på Thanksgiving man får börja julpynta.

 Vackert

Klockan 11.30 på kvällen kom Debbie och hämtade upp mig för vi skulle till Danbury Mall. Vid midnatt öppnade mallet för då började Black Friday (dagen efter Thanksgiving) och då är det största reorna på hela året! Det var galet mycket folk och en upplevelse för livet. Jag köpte en t-shirt och en tunn, stickad tröja från Esprit och två par matchande underkläder från Victoria Secret. Vart väldigt nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar