tisdag, november 29, 2011

Endorfinkick

Helgen var lugn med innehållande Danbury mall, Drop Dead Diva-maraton och äta Thanksgiving rester. Måndagen blev dock lite mer fartfylld, vilket jag verkligen behövde efter den slöa helgen! Jag tog ett spinningpass på morgonen men  Laurie, tränaren som skulle ha både spinningpasset och pilatespasset (som är direkt efter spinningen) var sjuk. Så det blev ingen pilates för de hade bara hittat ersättare till spinningen. Påväg hem gjorde jag bankärenden och handlade. När jag kom hem blev det att ta tag i tvätten efter att ha ignorerat den växande högen alltför länge. Klockan halv 5 åkte skjutsade jag Jake till hans bandrep i Bedford och istället för att åka hem var jag hos Jana i en timme. Sedan bar det av mot Starbucks i Carmel på LCCmöte. Vi var runt 15 stycken au pairer och det var verkligen jättetrevligt! Vid 8 åkte jag och hämtade Jake igen i Bedford och sedan åkte vi hem och där hade Carina LCCmöte för hennes grupp. Tyckte det var lite komiskt att jag kände i stort sett till alla i Carinas grupp men kände inte igen ett enda ansikte i min grupp. Men inte så länge till, alla var verkligen jättetrevliga och  tiden bara flög iväg så det blir nog och träffas snart igen. Jag tycker det är kul att jag på ett vis har två LCCgrupper för då får man ju kontakt med dubbelt så mycket människor! Även mötet här hemma var jättetrevligt och det är så roligt att prata och ta igen de man inte har sett på ett tag.

Idag har jag ridit på Summit Farm precis som förra tisdagen. Det var en superpresent av familjen! Jag hade precis som förra veckan Snickerdoodle Delight eller Snickers som hon kallas för. Hon är en paint horse och är väldigt rolig att rida. Det är en komplicerad dam och man får i stort sett göra allt tvärtom mot vad man i vanliga fall gör men när man gör rätt så är hon helt underbar! Haha jag har saknat att rida för tränare så jag blir helt till mig bara jag tänker på det, så roligt tyckte jag det var! Idag red jag i säker över 30 minuter innan jag gjorde rätt. Hon var helt fantastisk att rida då, gick i form och gjorde precis vad man ville. Skoj!

Snickers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar