fredag, december 02, 2011

Bra Decemberstart

Vilken dunderstart på december! Igår åkte Gabriel och jag in till New York City för han skulle ha repetition på en show. Efter det strosade vi runt på stan. Vi gick bland annat till Nintendo World Store som är en affär med bara Nintendo spel, Gabes favoritaffär! Vi var säkert där inne nästan i en timme och bara spelade massa spel. Efter det gick vi vidare till Svenska Kyrkan. Där var det hur mysigt som helst där och man kände sig väldigt välkommen. Det verkade som att det var en stor samlingsplats för utlandssvenskar även om man inte var direkt religiös vilket jag tyckte var väldigt roligt! Där satt i alla fall jag och Gabriel och fikade. Jag köpte "svenskt" kaffe och en bulle. Kaffet var som en smak av himlen! Amerikanskt kaffe är fruktansvärt blaskigt och smakar ungefär som när filtret har vikt sig i bryggaren. Jag som dricker svart kaffe i Sverige har både mjölk eller half&half (50/50 mjölk och grädde) och socker för att det ska smaka någorlunda okej. Efter 19 veckor fick jag äntligen dricka vanligt kaffe igen och för endast 1,5 dollar! Efter det hann även med att gå förbi Rockefeller Center Christmas Tree som är en jättestor julgran mitt i Manhattan, detta år från Pennsylvania!


Lite Time Square 


Gabe glider inne på Nintendo World


Julgranen vid Rockefeller Center


Svenskt kaffe med bulle

1 kommentar:

  1. nintendoaffär?!?!? är inte lite avundsjuk?!?!? antar att du har det sjukt bra, saknar dig!

    SvaraRadera