onsdag, december 07, 2011

Superhelg

Vilken superhelg det har varit!

I fredags kväll blev det bowling i Danbury med Jana, Debbie, Lisa, Tabea och hennes pojkvän Timo som är här och hälsar på. Lisa är en vän till Tabea och det var så komiskt att vi kom till USA samtidigt så vi var på träningsskolan i Long Island samtidigt och vi hade ingen aning om att vi bodde så nära varandra.  

Bowling

Debbie, Lisa, Timo och Tabea

I lördags åkte jag in till New York City med Gabe och Jana. Vi lämnade av Gabe på svenska kyrkan och då passade vi på att käka svensk skagenmacka, fy sjutton vad gott det var! Efter det gick, vi bara runt och kollade i affärer. Vi var bland annat i en affär som heter Daffys, vilket är en affär med märkeskläder till bra priser. De hade väldigt mycket fint men jag hade bestämt att inte köpa något den dagen men jag älskar att fönstershoppa för då kan man ju prova hur mycket man vill eftersom man ändå inte ska köpa något. Sedan tog vi tunnelbanan till Brooklyn för vi var bjuda på fest till Janas värdpappas bror, Will och hans fru Liz. Haha jag tycker att det var precis som jag har tänkt att en typisk New York-fest ska vara: Alla var 25-35år med värsta jobben och superintressanta liv. Det var väldigt roligt att mingla och alla var väldigt trevliga! 

På söndagen var jag hos Jana och vi hade Drop Dead Diva-maraton. Det är en riktigt bra serie som inte går att slita sig ifrån när man har börjat kolla på den! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar