måndag, juli 16, 2012

Arizona I Love You

Jag har nu kommit hem från den bästa semestern någonsin! Jag åkte till Arizona den 28 juni och åkte hem den 7 juli. Jag åkte till Newark airport på onsdagskvällen och spenderade natten på flygplatsen för flyget gick strax efter sex på morgonen. Kan klart säga att Newarks stolar helt ärligt suger. Ni vet hur flygplatsstolar sitter ihop i en lång rad, det hade de men de hade dessutom slagit till med armstöd på varenda stol som gjorde så man inte kunde ligga eller kura ihop sig mysigt. Så där satt jag hela natten och försökte sova. Men jag kan lova er att det var det värt även fast jag då var fruktansvärd uttråkad.

Flyget gick i alla fall bra och jag sov nog totalt 2 timmar så lite sömn fick jag. Sedan hämtade Louice upp mig på Phoenix flygplats och vi åkte till lägenheten som Louice familj, Louice moster med familj och Louice låtsasmoster med familj bodde i. Det var Louice låtsasmoster Katies väns lägenhet vi bodde i och det var ruskigt fint. Lyxområde med grindar, pool, biljard och grejer. Ett par timmar senare drog Louice, jag och hennes låtsaskusin Spencer till Vans Warped Tour som är en festival. Det var ca 110 grader Fahrenheit vilket är  ca 43 grader Celsius och solen var verkligen rakt över oss. Phoenix är en varm stad kan jag lova.


Spencer och Louice

Såg bland annat The Used som var mitt favoritband i många år

Conner, Spencer, Marcus och Louice på Applebee's

I en av dessa lägenheter bodde vi

Poolen var helt okej

Men Louice fick inte bada för hade varit på LA Ink och gaddat sig

Tagen på lördagen längs vägen till Chino Valley där Louice moster Gunilla bor.

På söndagen åkte vi till en ranch och jag lekte cowgirl 

Vi åkte till Sedona på måndagen

Louice och jag i Sedona

Huset i Chino Valley

Det blev en hel del gitarrspelande eftersom det varken fanns TV eller Internet

Deras tre söta getter 

Hunden Lance

Vi var i Prescott på tisdagen som var lite av en cowboy-stad

Vi fikade på ett mysigt cafe där

På Usas nationaldag - 4th of July, åkte vi på rodeo!

De fångade kalvar för hand

Enda regnet jag var med om i AZ som varade i en timme och då satt vi under tak

De fångade kalvar med lasso så otroligt skickligt

Barrel racing som är en tjejgren inom rodeo

Reklampaus - Dr Pepper och Coca-Cola

Tjurridning

På fredagen var vi på en veteranbilsutställning


Skulle kunna tänka mig pappa i detta vrålåk

Den ENDA Mustangen de hade där, en liten besvikelse..

Dodge Challenger - Bilen som tog mitt hjärta i år (Nej detta är inte en veteranare)

På lördagen åkte vi på Route 66

Jag vid Route 66

Vi åkte till en gammal grotta som var fylld av kristaller

Såhär såg gångarna ut som man gick i

Lite kristaller som ser ut som snöbollar

Vi åkte till en djurpark där alla djuren var räddade

Det var otroligt varmt den dagen

Har aldrig varit så nära ett lejon

Varm tiger som tar sig ett dopp

Ett Lo och två bobcats

En lama som såg mysig ut

Bärgarn från "Bilar" var vid Route 66

Jag hade som sagt en helt underbar semester och är otroligt tacksam över att jag fick vara med och uppleva allt detta. Stort tack för denna resa till Louice med familj och släkt!


1 kommentar:

  1. Alltså... OH MY GOD. Till varje bild jag ba åååååååhhh shiiiittttt! Det är som i en FILM. Jag blir sjukt avundsjuk men fy fan vad roligt och häftigt att du upplevt allt det där. ÅH!!! BLIR SÅ HIMLA USA-SUGEN!!!

    SvaraRadera