måndag, mars 26, 2012

Ska Man Åka Skidor Så Ska Man

Nu har jag varit bra dålig på att uppdatera igen! Får helt enkelt försöka ta igen det. Jag börjar med förra helgen.. I ottan på lördagen begav sig Jana, jag och Frida till Ludlow, Vermont. Vermont är en stat som är känd för sina skidbackar. Så bor man på östkusten och ska på skidsemester så hamnar man ofta där. Den amerikanska versionen av Sälen helt enkelt (fast lite större). På lördagen tog vi det det lugnt. Vi satt ute i sköna 20-25 grader och solade och njöt av livet. På söndagen blev det skidåkning för hela slanten.. i +25°C!!! Jag har aldrig varit med om något liknande. Killar åkte i shorts och med bara överkroppar och tjejer åkte i hotpants och sportbh. Men inte vi inte! Vi åkte i rediga termobyxor och vinterjacka, tjocka skidhanskar och underställ. Om vi svettades?? Nja lite kanske. Haha, vi stod ut från mängden i alla fall! Kort sagt var det en härlig helg och det var skönt att komma bort från Brewster i ett par dagar!


Toalettpaus




Jag och Frida



Frida åt efterrätt på kvällen


Frida och Jana på skidor


Jag!


Det var lite slaskigt på vissa ställen


Jana fick en 5 Calvi-dollar för hon fyllde i ett formulär


Fin utsikt


En annan utsikt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar