måndag, februari 06, 2012

Hittat min livs kärlek

Swish så var helgen över! Men har hunnit med en del även denna helg. På fredagskvällen kom Tina så vi beställde kinamat och Biggest Loser-nördande. Hade med andra ord en riktigt trevlig kväll! 

I lördags kom Jana, Debbie och hennes kompis Marina och hämtade upp mig  för en dag på Danbury Mall. Vid halv tre åkte de hem för att jobba och då satte jag mig hos Paige i frisörstolen. Jag ville göra något annorlunda utan att det blir brutalt. Och Paige var verkligen den typ av frisör som sa som hon tyckte och inte bara vad kunden vill höra, underbart! När jag sa att detta är min naturliga hårfärg sa hon "I'll kill you if you dye it". Så himla kul när folk gillar ens hårfärg och jag har inte några planer på att färga det! Hon var verkligen jätte duktig och dessutom väldigt trevlig. Vi bytte kulturell information och drev om våra länders levnadssätt och regler. I alla fall blev det att klippa av lite längd, lätt uppklippning och klippa till "luggen" lite för att få lite mer volym och liv. Kul att dessutom ha hittat en bra frisör! Cissi kom lagom när jag var färdigklippt så då fortsatte shoppingrundan. Jag gjorde dessutom värdens köp, köpte nämligen världens mysigaste tröja på Abercrombie & Fitch för 40 dollar när orginalpriset var 120 dollar. Det är det jag älskar med USA att man kan hitta fina märken för otroliga priser!


Hoodie från Abercrombie & Fitch


Jättemysig och mjuk på insidan

När vi var nöjda på mallet åkte Cissi och jag och köpte glass, cola och ingredienser för marängsviss. Sedan åkte vi hem till mig och mös ner oss framför Vanity Fair med Reese Witherspoon tillsammans med godsakerna. Jag har aldrig varit mycket för marängsviss men smak av Sverige var nu underbart!

I söndags åkte jag och hämtade Frida på förmiddagen och fortsatte visa runt henne i området. Vi åkte till en del av Brewster som hon aldrig varit i. Det är typ massor av stora affärer satta lite hursomhelst i ett område. Så vi gick bland annat in på Kohl's, Marshalls och Michaels! Hon köpte dessutom sin första munk från Dunkin' Donuts. Jag köpte en pumpkin muffin, så himla god! Vi halv sex åkte vi till Applebee's för att kolla på Super Bowl! Det var alltså final i amerikans fotboll och New York Giants hade kommit till finalen. Vi var sex tjejer varav en ny tjej, Isabelle från Karlstad. Vi hade hur trevligt som helst och stämningen var på topp! Dock höll de flesta amerikanderna på New England Patriots där inne. Väldigt lustigt då vi befinner oss i New York. Men självklart så vann New York Giants med 21-17. Woho!

Cissi, jag, Tina, Frida, Jana och Isabelle


Åt en utsökt pasta


För att inte tala om en utsökt efterrätt


När vi kom ut från restaurangen stod det en förtjusande Mustang -66(?) utanför. Blev helt förälskad! Och inte nog med det, den var till salu. Det är verkligen min drömbil. Så himla vacker! Försöker övertala pappa att ge sin dotter sin livs dröm. Får se hur det blir med det he he. 

Åh mitt hjärta smälter!


Kan man bli finare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar