fredag, februari 03, 2012

The Day After Groundhog Day

Igår var det Groundhog Day! Varje år den 2 februari bedöms hur länge vintern kommer att vara. Därför drivs ett skogsmurmeldjur (groundhog) ur sitt bo. Om djuret ser sin skugga, förutsatt att det är klart och ljust väder, pågår vintern i ytterligare 6 veckor. Den officiella som är i Pennsylvania sa att det skulle bli 6 veckor till men den de hade på Staten Island sa att det skulle bli tidig vår! Jag håller på New York murmeln eftersom jag bor i New York. Och för att jag vill ha vår! På kvällskvisten kom i alla fall Tina över och vi kollade på filmen Groundhog Day med Bill Murray som huvudroll (den heter Måndag Hela Veckan i Sverige). Väldigt rolig och sevärd film!

I tisdags hade jag förresten väldigt trevligt på Starbucks. Frida och jag träffade på Emma, Ute och Theresa. Vi satt säkert och snackade i två timmar även fast det kändes som en kvart.


Theresa, Emma, Ute och Frida utanför Starbucks

Idag har jag det hur lugnt som helst. Fixade frukost och fick iväg killarna till skolan och sedan ska jag släppa in hästarna ikväll. Haha det kallar jag lugn jobbfredag det! Så idag blir det storstädning i mitt rum och badrum. Men nu ska jag träna på crosstrainern! Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar