torsdag, februari 09, 2012

Amerikanare

Ja, imorgon var det fredag igen! Tiden går verkligen rysligt fort. Idag har jag en ny mexikansk au pair som heter Ana Laura. Vi bor inte ens 5 minuter bilväg ifrån varandra så det är kul att bo så nära varandra. Hon hämtade upp mig så åkte vi till gymmet tillsammans för hon har också blivit medlem på NYSC. Väl där så hade jag ökat på mitt schema 2 minuter extra. På första löpningen (16 minuter) kändes det ovanligt lätt men sedan när jag började springa på 11 minuters så blev det väldigt jobbigt. Men jag klarade det så det är ju tummen upp. Såhär ser löparschemat ut nu:

 5 minuter - 3,5 mph
16 minuter- 5 mph
5 minuter - 4 mph
11 minuter - 5,6 mph
5 minuter - 3,5 mph

Mitt mål är förresten att springa ett 4 miles lopp i Central Park i slutet på april med Frida och Tina. Jag vill klara det i joggandes hela vägen. Totalt så är jag nu uppe i ca 3.25 miles och då är ju gången inräknad så jag har lite kvar så att säga. I mars tänkte jag dessutom börja komma igång utomhus så man kan varva lite. Det är så himla kul att ha ett mål! 

I övrigt har det inte hänt så mycket i veckan. Men var tvungen att ta en bild när jag stod vid ett rödljus för det var så himla typiskt amerikansk bilkörning. BMWn kommer alltså ut från Dunkin' Donuts och ska över till samma fil som jag. Men eftersom det är rödljus och dessutom en lång kö bakom mig så får den inte plats. Då ställer sig den typiska amerikanen så nära högerfilen som möjligt, i hopp om att det blir en lucka så småningom. BMWn bidrar då till köbildning även för högerfilen som dessutom har grönt. Jag säger då det.. Haha!

Vardagsmat när det gäller amerikansk bilkörning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar