måndag, januari 30, 2012

Ännu En Toppenhelg

Vilken helg det har varit! Frida och jag har umgåtts både fredag, lördag och söndag. Glömde dessutom att skriva i förra inlägget att jag äntligen fått min andra julklapp från mamma och pappa! Det kom på posten i början av förra veckan och de hade skickat det innan jul. Men bättre sent än aldrig. Det var en pyjamas, vilket mamma brukar ge mig typ varje år men nu behövde jag det mer än någonsin. Hehe man spenderar inte riktigt pengar på pyjamasar här.   

Julklapp!


Pyjamas!

I fredags träffades jag, Cecilia och Frida på Pizza Hut innan vi drog på bio och såg One For The Money med Katherine Heigl. Väldigt underhållande och lättsmällt film. Perfekt! Känner att det har blivit mycket bio på sistone men det är ju så mysigt och enkelt.

I lördags träffades jag och Frida för att göra lite ärenden och så passade jag på att visa runt henne lite i området. Senare så hade vi en trevlig myskväll med tända ljus, god mat och massa prat. Tina kom över i ett par timmar också. Sedan sov Frida över för vi skulle till Manhattan på söndagen. Vi hade det lyx, Carina och Gabe skulle in till stan så vi fick skjuts! Det är skönt att slippa ta tåget ibland (och skönt att slippa betala). Vi blev i alla fall avsläppta i Chelsea och gick High Line upp till 31 street.


Frida uppe på High Line i Chelsea

Sedan mötte vi upp vänner till Frida vid 42nd Street & 7th Avenue. Det var tre svenska tjejer som Frida hade träffat på au pair-skolan. Vi hade hur trevligt som helst! Först så åt vi på en trevlig restaurang och sedan började vi traska downtown. Vi gick in i en hel del affärer längs vägen och helt plötsligt så upptäcker vi att vi var jättenära svenska godisbutiken, Sockerbit. Vi hade gått ända till West Village! Men det är det som jag tycker är så bra med Manhattan, man går väldigt mycket. Tar man tunnelbana/taxi så missar man ju så mycket. Det var verkligen en toppendag som bestod av en hel del skratt med mina nyvunna vänner! Och i början när jag hörde Emma prata tänkte jag att hon måste vara från Ludvika. Mycket riktigt, det var hon! Min bror, Patrik med familj bor nämligen där och dialekten är så "tydlig". Kul att hennes pappa dessutom jobbade på samma företag som honom. Världen är bra liten ibland!  

Frida, Rebecca och Tove


Emma från Ludvika!

Idag har jag tagit ett spinningpass och efter det pilates. Nu kallar jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar