lördag, januari 28, 2012

Man Sitter Aldrig Säkert

Det har hänt en hel del sedan sist! Det största är väl att Ida har åkt hem. På söndagenkvällen för två veckor sedan pratade Ida med sin värdfamilj om regler som familjen gått emot. Väldigt starkt av henne. Men så slutade det med att hon åkte hem. Så förra veckan fick Ida bo hemma hos oss från tisdagen till söndagen då hon flög hem. Så förra veckan ägnade jag min lediga tid åt att skjutsa runt och hjälpa henne med att avsluta bankkonto, gym och sånt. Och självklart njuta av de sista Donkin' Donuts och Starbucksbesöken. 


Ida njuter av sista besöket på Starbucks


På fredagen bjöd vi in till tacokväll. Frida, Cissi och Tina kom över och vi hade jättetrevligt! Efter det åkte vi till Danbury och såg på bio. Vi såg The Devil Inside som är en skräckfilm om exorcism gjord i dokumentärform. Usch, jag är så himla feg när det kommer till läskiga filmer. Hade huvudvärk efteråt för jag hade suttit och spänt mig i en och en halv timme.

Svensk tacokväll

På lördagskvällen hade jag anordnat med lite överraskningsmiddag. Ida trodde att hon bara skulle käka med mig och Emma så hon blev faktiskt riktigt förvånad. Kul! Efter det blev det bio igen. Vi såg Extremely Loud And Incredibly Close. Tyvärr så var den på tok för seg för min smak. Den var väldigt sorgligt men det hände inte så mycket. Men himla roligt att svenska Max von Sydow var med. Tänk att han har varit aktiv skådis sedan 1949! Det är över 60 år i branschen, hur fränt som helst!  

Överraskningsmiddag

På söndagen följde jag med Ida till JFK. Trodde att det skulle bli jobbigt men det vart det inte alls. Ida ville verkligen hem! Vi njöt av varandras sällskap, åt god mat och hade trevligt istället för att sörja.  

Den här veckan har rutinerna fått falla in igen. Förra veckan snöade det och den här veckan var det regn. Jag har letat förtvivlat efter badsalt men utan några vidare resultat. De enda jag hittat har luktat starkt och otäckt. Så det fick tillslut bli ett badbubbel som luktade gott istället, bättre än inget! Och äntligen har Linda fått ledigt från jobbet och flygbiljetterna är bokade 24 februari till 4 mars. Så himla roligt!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar