tisdag, januari 03, 2012

Välkommen 2012

Den här veckan har det varit full fart! I måndags åkte jag och Hannah till North Salem för att titta på rävjakt (eller Hubertusjakt som vi i sverige säger) men det coola var att det var hur seriöst som helst och att de faktiskt jagade räv på riktigt! Hannah är förresten grannen som är ett år yngre än mig och med andra ord är senior på High School. Så när vi hade julbord med hennes familj så pratade vi två en hel del och vi bestämde att hon skulle visa mig rävjakten. Jag har även åkt skidor med Gabe och varit i Harlem, Manhattan för första gången. Vi skjutsade nämligen hem Jonathan som är en fransk regissör och producent som är en vän till familjen, eftersom han hade firat jul med oss. I övrigt har det varit lugnt och skönt i och med att killarna har haft jullov!


Rävjakt

På nyårsafton åt vi en kanonfrukost! Svenska pannkakor med jordgubbar och blåbär, mums!

Nyårsfrukost

Klockan sex på kvällen hade jag, Emma, Ida (svenskar), Paula (finsk) och Ute (tysk) bokat bord på Brewsters Indiska resturang, Jaipore. Det var nyårsbuffé och superkryddigt. Ha ha lite väl kryddigt kanske för klene mig men vi hade väldigt trevligt i alla fall! Något fruktansvärt komiskt var att det äldre paret som satt bordet bredvid frågade om vi var engelska basketspelare. Det blev en hel del skratt så att säga!

Paula och Ute

Emma och Ida

Efter middagen åkte vi in till Manhattan och vidare till Brooklyn. Vi hade bestämt att se på Manhattan över vattnet från Brooklyn. Storslagen syn att se och höra hela kalaset från andra sidan! Efter midnatt åkte vi tillbaka in till stan och köpte oss en kaffe och gobit för att fira det nya året. Jag tyckte det var skönt att ta det lugnt på nyår med gott sällskap! Vi hoppade på tåget hemåt vid två och sedan när jag och Ida hoppade av i Brewster (för hon skulle slagga hos mig) så skulle vi få vänta på taxi upp till 45 minuter. Nejtack sa vi och traskade hem. Så klockan fyra på morgonen kom vi äntligen hem!


Våran utsikt över Manhattan


Minnen och stolthet från 2011:

  • Tagit körkort
  • Medverkat i Musikalen Vid världens ände
  • Tagit studenten
  • Flugit helt själv för första gången i mitt liv Arlanda - Heathrow  Heathrow - JFK
  • Åkt som au pair till New York, USA
  • Haft semester i Florida 
  • Fått vänner och kontakter världen över

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar