torsdag, januari 12, 2012

Januaritänk

Tjabba tjena! Förra veckan vart det två frukostar ute, köpte hem "take out" tre gånger och ett restaurangbesök för första gången på Applebee's som är en restaurangkedja. Jag älskar att äta på restauranger! Samtidigt som jag tycker om att laga mat. Nej människan är sannerligen inte logisk.

Förra veckan kom även en försenad julklapp från mamma och pappa, MARABOU! Jag skulle lätt kunna äta bara mjölkchoklad om jag bara fick äta en sak. Och så är man laktosintolerant! Ha ha nämnde jag att jag har ett nyårsmål på att gå ner 22 pounds? Och att duktiga Sara har redan tappat 5? Ska det vara så ska det. Här i USA är det sjukt lätt att gå upp utan att tycka att man äter speciellt onyttigt. ALLT är onyttigt här, de gör allt för att maten ska ta en minut (i micron) att göra och för att det ska vara "gott". Så jag går på en lågkaloridiet för det är tusan det enda att göra här (även fast jag var emot det när jag bodde i Sveariket). Jag använder mig av en hemsida http://www.myfitnesspal.com/ som hjälper till att beräkna kalorier. Hur mycket jag ska äta, hur mycket jag äter och hur mycket jag förbrände under träningspasset. Det är dock en amerikansk hemsida med mestadels amerikanska matvaror i programmet så det fungerar inte om man bor i Sverige. Men Sverige tycker  inte jag beöver räkna kalorier för vi har så bra mat ändå!  


Julklapp från mamma och pappa


Nästintill värt mer än guld

I fredags träffade jag Cecilia, det var då jag hade min första middag på Applebee's. Vi hade jättetrevligt! Efteråt gick vi på bio och såg på Mission Impossible 4. Himla bra film! Bästa hittills av filmerna. Gå och se den om du gillar en mix av komedi och action!

I lördags sov jag ut lite, vaknade och blev medbjuden på frukost på Bob's Diner. Sedan tog jag det bara lugnt. Framåt kvällen åkte jag till Ida och hade en sleepover. Vi tittade på film och pratade! Skönt att bara ta det lugnt ibland.

I söndags hämtade Tina upp mig och vi åkte till Michaels som är största pysselaffären. Köpte mig ett scrapbook kit så nu hade jag tänkt att köra igång med det. Roligare än ett simpelt fotoalbum och kul att göra det personligt! Så kul att kunna nördsnacka om vårat gemensamma intressen som är träning och hälsa. Det var förresten Tina som introducerade mig för "My Fitness Pal". Stort tack till fina Tina! På kvällskvisten gjorde vi tacos och kollade på de två första avsnitten av första säsongen på Biggest Loser. Det är lätt mitt favoritprogram.

Igår hade jag och Gabriel våran svensklektion. Den här gången gjorde vi ost och skinkpaj efter svenskt recept. Vi pratar bara svenska då och han lär sig samtidigt som vi har roligt. Och inte nog med det så blev det jättegott!

Mästerkocken själv

Resultat = Delicious 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar