söndag, januari 15, 2012

Svensk, Fantastisk och Väldigt Rolig

Helgerna går alltför snabbt! Denna helg gick verkligen på ett nafs. I fredags började jag faktiskt springa. Känner att det är dags nu och har ingen lust att börja utomhus i och med att det är kallt och superbackigt här så jag körde igång på löpbandet! Såhär ser mitt nybörjarschema ut som Tina har gjort åt mig:

5 minuter - 3,5 mph
15 minuter- 5 mph
5 minuter - 4 mph
10 minuter - 5,6 mph
5 minuter - 3,5 mph

Jag kände verkligen hur otränad jag var. Efter tre minuter löpning började det bli jobbigt. Men viljan tog över så jag klarade av det! Och det är inte dåligt vad stolt man är efteråt... Och röd haha. Senare på kvällen kom Tina över. Vi bänkade oss framför Biggest Loser!

I lördags åkte jag, Ida och Tina in till NYC. Vi tog tunnelbanan från Grand Central neråt downtown, West Village för vi skulle till Sockerbiten som är en svensk godisaffär med svenskt godis! De hade även lite svenska matvaror. Tjejen som jobbade där var svensk och jättetrevlig, det är alltid kul att prata med utlandssvenskar! Jag köpte Kalles kaviar och svenskt kaffe.


Svenskt smågodis på Sockerbiten


Mmmm-Marabou 


Efter det gick vi med raska kliv ner till FIKA på 66 Pearl Street, som är ett svenskt café. Det finns 3 FIKA på Manhattan och det var första gången jag fikat där. Skulle väl säga att det var svenskare än något annat café i New York men det går inte att jämföra mot i Sverige. Men där blev det i alla fall en lättare lunch och en härlig svensk kopp kaffe!


Söta Tina


Balla Ida


Jag drack Löfbergs Lila


Efter det tog vi tunnelbanan tillbaka uptown. Där gick vi runt och njöt på New Yorks härliga gator och kikade lite i affärer. Helt plötsligt ser jag Flatiron Building! Och när vi kom närmare så upptäckte jag dessutom att vi hade gått förbi där på nyårsafton utan att ha lagt märke till denna häftiga byggnad. Jag älskar verkligen New York, det är alltid saker som händer! 


Flatiron Building

Idag har jag varit på LCC-möte. LuAnn (min LCC) och Carina slog ihop sina möten och den här gången åkte vi skridskor! Det var jättekul och jag hade hur trevligt som helst. Och vi hade en nykomling i gruppen, Frida från Stockholm. Hon var supertrevlig och jag hoppas att hon kommer trivas!


Brudar som vet hur man åker skridskor

Efter det drog vi till Danbury Mall. Jag köpte inget speciellt men hade väldigt trevligt ändå! 


Debbie, Ida, Frida, Tina och Cecilia 


Om man summerar helgen så var den svensk, fantastisk och väldigt rolig! (Jag längtar redan till nästa!!)

2 kommentarer:

  1. Jag såg första säsongen men nu när jag är i USA så ser jag ju inte på det som går på tv i Sverige :)

    SvaraRadera